Založ si blog

Archív: júl, 2013

Šťastná báseň

Som šťastný… Svet krásny… A šťastie sa skrylo, aj v tejto básni. Slnko svieti, láska nás hreje. Keď je človek šťastný, tak sa tu smeje… A to šťastie si my dvaja, ponechať musíme. Je vzduch, ktorý dýchame, no nikdy nechytíme. Šťastie je len mihot lúča. Šťastie je drobunká mláka. Šťastie je vlastne hazard, čo každého z nás láka. […]

Pokračovanie článku

Báseň na dne pohára

Prázdna fľaša… Povie, čo v nás drieme. No krásne je len to, že zajtra zabudneme. Tak hľadáme pravdu… Pijeme bohémy. A zajtra vstávame, opitý na zemi. A tie prázdne fľaše… Súdia nás aj žalujú. Tam na dne pohára, ľudia ľudí milujú. A vtedy keď, posledná hviezda dohára. Človek nájde šťastie, aj na dne pohára…

Pokračovanie článku

Utópia vlastného sveta

Nenávidím vaše pravidlá… Veď aj Vám sa musia hnusiť. Radšej utopím v svojom, ako vo vašom dusiť. Nenávidím vaše pravidlá… A debilné činy… Aj mňa raz znenávidíte preto, že som iný. Väznení zvykom v klietkach… Tá klietka je však nelogická. Ako ryby chytené v sieťkach, no moja aspoň utopická… Nenávidím Vás… […]

Pokračovanie článku

Smrť

Otvorte krídla anjeli… Prišiel ten čas… Leťte akoby ste vedeli, že letíte posledný raz… Otvorte krídla ! Na cesty nebeské. Ponad ľudské sídla… Bytosti anjelské. Len leťte ! A duše poletia s vami… Pozdravujte v inom svete, od plačúcich za oknami. Tak leťte… Leťte ponad štíty bielych hôr. A nezabudnite ! Nezabudnite na […]

Pokračovanie článku

Stvorenie a pád

Sadíme kvety, aby raz zvädli. A z okrasných drevín, spravíme metly. Píšeme poéziu, čo raz nevyjde z knižnice. A romány, na zaprášené police. Plodíme deti, aby zomreli. Všetko tu raz končí, na smrteľnej posteli. Tak nech stvoríme hocičo, hocičo krásne. Všetko ľudské raz skončí, a niekto tu zhasne. Sadíme stromy, a porežú ich píly. Len keď […]

Pokračovanie článku

Daždivé dni

Občas padne obloha… Hlava skrytá medzi dlaňami. Kričíme aj na Boha, a nič sa nám tu nedarí. Občas sa to fakt nedá vydržať… Chytení v sieti problémov. Za jeden, dva ďalšie obdŕžať… A problém nahradiť malérom. Občas sa nám fakt rúti svet… A slzy tečú po tvári. Čoho sa dotkneme tak vopred, rovno sme už posrali. Občas to jednoducho […]

Pokračovanie článku

Moc

Odkrojím si teplý koláč, tú najmenšiu časť… Prenádherne vonia. Tak ochutnám tu slasť. Potom si dám aj omrvinky, čo sú na kraji. Veď nechcem aby zbytky, z koláča zostali. A keď zjem jeden, ponúkne sa ďalší. Veď ten susedov, je vždy ten krajší. A tak ďalší a ďalší…celý koláč, Koláč jablkový. Ešte pár kúskov dotlač, a bude aj […]

Pokračovanie článku

Nočné verše

Som unavený… Zatvárajú sa oči… A netuším kde, táto báseň končí… Som unavený… A láka ma spánok sladký. Zaspím ako dieťa, v lone svojej matky. Som unavený… Oči pomlčky, padá hlava… Uspávam sám seba, aj to sa občas stáva. Som unavený… O papier oprelo sa čelo. Zaspávam… A píše samo pero. Som unavený, […]

Pokračovanie článku

Tak už odpíš. ..

Po nociach volám samotného Boha, pre tvoj jediný krátky dopis… Zajtra pokojne pôjdem do kostola, tak len mi odpíš… Len jediné slovíčko… A budem najšťastnejším mužom sveta. Stačí len tak máličko. Len jediná veta… A potom si ma kľudne vymaž… Jediný gombík stlač. Naspäť si ma zase pridáš ? No ja vypnem počítač… Tak mi […]

Pokračovanie článku

Prázdna báseň

Zapĺňam prázdny papier… Zapĺňam prázdnymi slovami… No raz napíšem báseň, čo sa zakotví medzi srdciami. Raz ju určite napíšem, a obletí celučký svet. Pohladí tváre ľudí… A vráti sa mi späť. No dnes neviem o čom písať. Predo mnou sú len prázdne listy. Občas je básnikom lepšie, keď papier zostáva čistý… Dostal som prázdny […]

Pokračovanie článku
785. deň: Nový ruský veliteľ rozhodol: Čiernomorská flotila sa sťahuje z Krymu

785. deň: Nový ruský veliteľ rozhodol: Čiernomorská flotila sa sťahuje z Krymu

18.04.2024 06:00

EÚ by mala Ukrajine urgentne poskytnúť protivzdušnú obranu a urýchliť a zintenzívniť vojenskú pomoc vrátane delostreleckých nábojov a rakiet.

Fiala: Nájdeme spôsob, ako využiť slovenské peniaze na muníciu pre Ukrajinu

Fiala: Nájdeme spôsob, ako využiť slovenské peniaze na muníciu pre Ukrajinu

18.04.2024 06:00

Slovenská vláda sa nepripojila k iniciatíve Prahy, keď sa kabinet Petra Fialu usiluje nakúpiť delostrelecké granáty pre Ukrajinu.

Boj o post šéfa NR SR. Bude Ficova stratégia účinná? Raši podporu Danka nemá: Hlas čaká test

Boj o post šéfa NR SR. Bude Ficova stratégia účinná? Raši podporu Danka nemá: Hlas čaká test

18.04.2024 06:00

Od pôvodných personálnych požiadaviek nakoniec SNS upustila, no staré rany otvorila oficiálne neobsadená stolička predsedu parlamentu, ktorú Danko požaduje od vzniku koalície. A chce ju znova.

Inšpekcia bola podľa Zuriana vo veľmi zlom stave. Šutaj Eštok: Už nebudú nikoho kryť, Spišiak: Chaos pokračuje

Inšpekcia bola podľa Zuriana vo veľmi zlom stave. Šutaj Eštok: Už nebudú nikoho kryť, Spišiak: Chaos pokračuje

18.04.2024 17:00

Kým podľa súčasného ministra vnútra Šutaja Eštoka (Hlas) sa všetko, o čom hovoril, ukázalo ako pravda a na vine sú bývalé vlády, podľa exministra Mikulca a poslanca Spišiaka sme sa nedozvedeli nič.

Sanslenom

Každý človek má svoj príbeh, sme chodiace romány, ktoré sa nedajú zavrieť ani odložiť na policu, deň čo deň križujeme ulice miest ničíme, tvoríme, milujeme aj nenávidíme a celkovo vytvárame to, čo nazývame život. No možno to nie je skutočný život, možno je to ilúzia, sen z ktorého sa nevieme prebudiť, možno je to všetko inak a prišiel čas sa zamyslieť...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 61
Celková čítanosť: 92078x
Priemerná čítanosť článkov: 1509x

Autor blogu